Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52e82n94k39a 40M52i26k15y53n70o56v35á 8622680370621

"Manželstvím přece dříve platil muž ženě za dovolený sex a žena zase svým věnem a svou péčí za své bezpečí a zajištění." Napsala jste to hezky. A samozřejmě pravdivě, souhlasím s Vámi. Jenže... Dá se zastavit čas? Sex je prostě dostupná a naprosto běžná činnost, v celé jeho nekonečné šíři... a podobách. Bohužel? Nebo bohudík? Dřív to tak nebylo, ale proč? Protože společnost byla v dobách minulých vždycky něčím svázána a leckde tedy ještě je. Vírou/náboženstvím, politickou nesvobodou... Svobodný přístup k sexu, stejně k jakémukoli jinému lidskému konání, jde ruku v ruce s demokracií. A nese s sebou kromě stránek pozitivních též ty negativní dopady. Stejné je to s alkoholem, návykovými látkami, patologickým hráčstvím a konečně i kriminalitou. Není snad v nesvobodných režimech kriminalita nižší? Otázky, které kladete svým článkem, si kladu taky. Ale nejsem si jistá, zda na ně existují odpovědi. Tohle je prostě vývoj a my lidé máme prostě tu možnost, se k němu svobodně postavit. Já jsem si zvolila samotářský život, v němž si, řekněme, dopřávám určité výdobytky té svobody. Ale podle toho, co jste napsala a co vnímám kolem sebe i já, se většina dívek a žen vdát chce, dokonce bych řekla stůj co stůj. A jak řekl jeden můj blízký (ženatý) přítel na otázku proč se muži žení, "protože ženy na tom trvají". Manželství je záležitostí dvou osob, v drtivé většině opačného pohlaví, takže... většina holek na tom trvá, většině kluků se do toho nechce... Mně vychází, že úplný kolaps manželství asi nehrozí :-)

0/0
14.2.2018 15:28

B35o12h52u76m18í44r 39Š50i22m58e90k 3501280394624

R^

Pro mne mile překvapivý článek od političky Vašeho formátu. Váš článek je vysoce objektivní, včetně zhodnocení hříchů našich politiků.

Ano, je mi to nepochopitelné, že dnešní společnost převážně pohrdá tím, co ji může zachránit. Jsou mezi námi tací, kteří věří tomu, že jde o zásah a experiment jakýchsi osvícenců. Nesmysl, že? Co s tím?

Ztratili jsme úctu k Bohu a svezla se s tím i ztráta úcty k člověku. Stalo se přímo davovou záležitostí pohrdání láskou ve společnosti. Navíc žijeme v době postfaktické, kdy pohrdáme pravdou, kdy stavíme pravdu a lež na roveň. To vše je skutečným rizikem pro dnešního člověka, který si to zatím většinově neuvědomuje. A tak je snadno dnes ovládán nejrůznějšími desinformacemi, které jsou základem současné hybridní války.

Tak už to Pán Bůh stvořil, muž je spíše nezodpovědný rozsévač a žena je spíše úrodná brázda, která je nositelem zodpovědnosti. Poněkud to má těžší žena. Snad. O to musí být rafinovanější.

Vy, jako politici, přímo zodpovídáte za vývoj společnosti, i za vývoj vztahu občanů k manželství. To krásně popisujete. Dnešní společnost nestaví na duchovních vazbách, proto tolik záleží na našich politicích, kteří dnes svými zákony společnost utvářejí. Bohužel, mám pocit, že nás politici vhánějí do virtuální společnosti bez přirozených vztahů svým sociálním až socialistickým inženýrstvím. A to se nám vymstí.

Fungující rodina je základem fungujícího státu. Špatná rodina je základem špatného státu. Co skutečně chceme?

:-)

+1/−1
12.2.2018 9:00

J95a81k97u45b 12K90n61e79c48h80t82o17v55s78k80ý 3890796481922

Dnes věřit v boha je primitivní.

0/0
12.2.2018 19:06
Foto

J54a89n14a 12M73a17j52o53v27á 4815602756863

proč?

0/0
12.2.2018 20:05

B24o18h59u53m64í33r 34Š70i73m31e14k 3941340374834

Díky nihilitidě bych byl méně svobodný. Nechci! :-)

0/0
12.2.2018 21:29
Foto

J71a41n67a 21M12a34j83o72v91á 4795342376593

Mám dvě vdané dcery. Obě vědí, že manželství je nevýhodné.

Stát se zbláznil...

+5/0
12.2.2018 8:49

F47r43a97n86t15i95š91e47k 28D36v35o56ř23á32k 3796676985169

Moje dcera i dvě jiné nájemnice jsou svobodné s partnery kvůli dávkám.Stát je blbec.

+6/0
12.2.2018 8:36

E48r78v68í81n 84D23o49s73t61á39l44e67k 1733400954745

Ač k Vašim některým ministerským potažmo politickým úkonům jsem měl někdy trochu i pochybnosti (s prominutím si teď už konkrétně nevzpomenu ke kterým), Vaše názory týkající se manželství a jeho významu, obdivuji, a souhlasím s nimi. Když to dobře půjde, budeme v září slavit se ženou Lenou zlatou svatbu. Pokud neunavuji: Vychovali jsme dvě děti, mám čtyři vnučky, já jsem si pojezdil na čundrech po světě, aktivně jsem si závodně zasportoval a ke sportu vedl i obě děti (žena zase k hudbě) (ještě v létě chci jet na nejvyšší horu Švédska Kebnekaise), v pohodě. I Vám ať se daří................

+5/0
12.2.2018 8:09

J33a39n 33Z27á89t37u45r45e53c15k42ý 9633873127142

Tak vite, ono je urcite i statisticky prokazatelne, ze manzelstvi s zenou urcite barvy vlasu je stastnejsi a dlouhodobejsi, nez manzelstvi se zenou jine barvy vlasu. Znamena to snad, ze si mam vybrat za zenu tu se stastnejsi barvou vlasu? To asi ne. Pro Vas je zrejme manzelstvi ucelym projektem z pohledu pojistovaciho agenta, jini lide se ale berou hlavne proto, ze k sobe neco citi, maji se radi a libi se jim zpusob zivota ve dvou, coz v clanku zcela opomijite. Jinym zase vyhovuje zivot o samote. Manzelstvi je kazdopadne velmi narocny a zavazujici styl zivota, do ktereho by meli vstoupit jen ti, kteri mu plne veri, opravdu takto zit chteji a jsou k tomu zcela odhodlani. Do manzelstvi opravdu asi nelze vstupovat jen z te pohnutky, ze nekomu muze zvysit statistickou pravdepodobnost doziti se vyssiho veku a v lepsim zdravi. To je opravdu maly vydobytek v poneru k celozivotnim obetem, ktere manzelstvi prinasi. Asi ne kazdy, vcetne me, je ochoten pro par let zivota navic stravit desitky let ve zcela nevyhovujicim kazdodennim zivotnim stylu.

+1/−2
12.2.2018 8:03

B14o92h72u84m57í89r 65Š57i83m47e41k 3441610124604

Váš příspěvek jakoby byl produktem virtuální společnosti, do které spějeme. Z textu autorky Kovářové jste vytknul pozoruhodnost lepšího zdraví v manželství a neprávem kritizujete názorovou jednostrannost.

Jo, manželství je věda. A napsalo se o něm hodně knih. Přesto se o jeho podobu musí utkat každý muž a každá žena, aby mohli společně žít život, ve kterém jim bude dobře. :-)

+1/0
12.2.2018 9:24

J61a93n 59Z48á97t50u44r80e26c21k43ý 9323373797802

Tak vzhledem k tomu, že diskutujeme v kyberprostoru, je rovněž Váš příspěvek produktem virtuální společnosti, s tím asi souhlasíte, že? Jinak nějaká věcnější kritika by nebyla? Já kritizuju na autorce to, že o manželství hovoří jako o ekonomicky a zdravotně výhodném holportu, přičemž zcela opomíjí to, co je podstatou manželství - mezilidský láskyplný vztah. Manželství bere jako "Máňo, vono je prej zdravější, když se ňácí lidi vemou, tak poďme do toho taky, ať si užijem delší důchod."

+1/0
12.2.2018 10:16

B84o84h59u35m40í73r 11Š55i47m83e67k 3801480794584

Virtuální společností rozumím společnost stavějící na iluzích více než na realitách. A to tedy bolestně vnímám o současné společnosti. To si odneseme!

A k autorce se již nechci vracet. :-)

0/0
12.2.2018 14:20

J92a82n 43Z92á53t47u14r48e13c62k69ý 9213563737232

A nás považujete za společnost stavějící více na iluzích než na realitě? Je to trochu obšírné téma. Asi záleží na tom, jaké máte měřítka pro iluzi a realitu, popřípadě jaké společnosti v historii na iluzích nestavěly.

0/0
12.2.2018 14:47
Foto

J67a37n77a 13M61a55j84o36v71á 4855592486213

Pletete se, Jane. A jestli správně odhaduji, už na takový omyl nemáte věk. Manželství je sociálně ekonomická jednotka, která tvoří především stabilitu pro širokou rodinu.

Že se lidi berou z lásky je jedna věc a je dobře, že to tak je. Zdaleka, opravdu zdaleka, ale nejde jenom o lásku.

To je oblíbený omyl dnešní doby. "Už tě nemiluji, odcházím". A tak střídáme vztahy jako nezralé děti, kteří nejsou schopni ani ochotni vztahy opravovat a pořád hledají tu "pravou lásku". Jenomže ona je pravá ta, kterou si úplně normálně odmakáte.

+1/0
12.2.2018 20:09

J64a39n 68Z95á11t67u27r60e87c44k36ý 9423803467552

No dobre, treba mate pravdu. Jenomze pak vyvstava otazka co je tedy vlastne podstatou manzelstvi a mezilidskeho vztahu. Muze byt manzelstvi smysluplne zalozeno jeste na necwm jinem nez na lasce? Protoze pokud vyloucime lasku, zustane jen pravni umluva. Ale treba je to v poradku, jen se ptam....

0/0
12.2.2018 20:52
Foto

J71a69n62a 53M81a33j25o40v13á 4455272126183

Budu teď cynická, ale může to tak fungovat a ostatně - staletí fungovalo. Oni ti naši předkové nebyli "úplně blbí", když pro své děti hledali protěšky jim podobné, takové, kteří jsou schopni "táhnout stejným směrem", protože mají takové hodnoty, takový byl a je celý jejich život. Fungovalo to. A bylo nomální, že rodina zajistila péči o své malé, staré i slabé a životní cyklus prostě běžel v rámci rodiny. A láska? Ta přece byla vždycky. Byla, je a bude.

Nezastávám se té doby. Sama jsem se z lásky vdávala, i když podruhé i s větším rozmyslem a zamyšlením, jestli jsou naše světy spojitelné. A doufám,že tvoříme tu rodinu, kde se každému dostane pomoci, aniž bychom natahovali ruku ke státu.

Realisticky je to ale jednoduché. Láska sice hory přenáší, ale jen omezenou dobu. Společné hodnoty a cíl, ty už překonají ledasco. Žijeme v krásné době, kdy lze spojovat obojí. Jen se to...jaksi...nevyplatí.

Podpora rodiny, to je pro mne základ sociální politiky. Mělo by znovu být výhodné být rodina, držet pohromadě a muset si dobře rozmyslet, jestli si mohu dovolit vydat se za "novou, ideální láskou", když ta předchozí tak nějak ztratí lesk.

To, že je nevýhodné žít v manželství je podle mého názoru největší tragédie, kterou přineslo dvacáté století.

0/0
12.2.2018 22:47

J55a71n 16Z92á97t91u82r72e93c73k19ý 9883553627782

Tak z tohoto pohledu je vsak rodina skutecne doslova "zaklad statu", tj. nejmensi socialni a institucionalni jednotkou, kde spolu lide kooperuji na zaklade vzajemnych dohod a smluv. Coz muze byt, proc ne. Jenomze stale zustava otazka "proc ano?" Proc vlastne jit do manzelstvi? Laska se nepocita a ostatni potreby, jako ubytovani, stravu ci zdravotni peci, si je clovek v moderni dobe schopen zajistit sam. Takze nac se zenit?

0/0
13.2.2018 6:37
Foto

J91a50n69a 80M19a38j63o11v32á 4165662876493

Však nemusíte.

0/0
13.2.2018 8:02
Foto

T98o64m60á83š 64V18o14d26v37á43ř44k88a 3623811777954

Já na tom dělám, já na tom makám....;-)

+4/0
12.2.2018 8:02

Š64t35ě70p45á47n62k74a 46S92e78m91e69c82k86á 1403144435735

Skvěle a trefně napsáno. Děkuji!

+1/0
12.2.2018 7:52

Š39t23ě35p33á46n58k62a 64S16e35m91e55c56k85á 1143784505415

Skvělě a trefně napsáno. Děkuji!

+2/0
12.2.2018 7:51







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz