Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H43a62n14a 95V35l41k69o13v23á 9325394902834

Milý pane, povím Vám svůj příběh a nakonec se optám na logické argumenty. Příběh pana Hrubého, na kterého jsem reagovala znám z dřívějších diskusí a zveřejnila bych ho zde v případě, že by se do této diskuse nadále zapojil.

Můj příběh:

Mé starší dceři je letos 20 let, alimenty beru po dlouhém boji 4000,- korun. Jejího otce považuji za poměrně slušného člověka (protože jsem později narazila na něco z úplně jiné úrovně). Mé mladší dceři je 12 let a alimenty soudem směšně vyměřené na 1500,- Kč nedostávám, otec "nemá příjem".

Já pracuji, obě mé děti žijí ve slušném standardu, mají vše co potřebují a starší si přivydělává na brigádách. Bydlíme v nájemním bytě.

Rozváděla jsem se, když mé starší dceři byly 4 roky. Manžel si našel milenku a moje hrdost neunesla jiné řešení. Milenku si posléze vzal a má s ní 2 další děti. Jeho příjem je zhruba čtyřnásobek průměrné mzdy. Když jsem ve 12 letech starší dcery bývalého manžela požádala mimosoudně o zvýšení výživného z 1800,- Kč na 4000,- Kč (podotýkám, že dárky dostává do 1000,- hodnoty a veškeré potřeby , snowboardy , plesové šaty atd. ....platím já nebo moji rodiče) nastala neuvěřitelná situace, kdy druhá manželka mého bývalého mne bombardovala smskami o tom, jak já jsem nemožná, ubohá, padaly i sprostá slova, jak ONA mne živit nebude a podobně. Pohrozila jsem soudním jednáním (myslím, že u soudu bych dostala víc než požadované 4000,-) a bývalý manžel se skřípěním zubů souhlasil. Následovaly tlaky na střídavou péči. Ta se neuskutečnila proto, že dceři již přece jen bylo 12 let a na věc měla svůj názor.

Děti z druhého manželství mého bývalého žijí v bytě v osobním vlastnictví, mají stavební spoření, značkové oblečení, ale není jim stydno si od své starší sestry (mé dcery) půjčovat sportovní vybavení, které platili mí rodiče a momentálně je také užívá má mladší dcera ( nebo spíše už ne, jí vybavení půjčuji ve sportovních půjčovnách)

Opravdu si myslíte, že tyto děti mají doma příklad, že se žije "z dávek a alimentů"?

0/0
12.1.2016 14:36

R11o41s67t33i47s76l56a73v 49C15a82h13a 6273147647421

Posledni veta mi napadne pripomina mou posledni vetu v jinem prispevku, nevim tedy zda to neni reakce na nej. Pokud ano, tak rikam, ze Vas pripad neni to, na co jsem poukazoval. Muj prispevek se tykal nepracujici matky, ktere jsou svereny dite do pece a zije z davek a alimentu.

0/0
13.1.2016 10:56

J98a68n 68H79a25v30r77d35a 3136864852306

Alespoň něco rozumného v dnešní amorálním společenském klimatu.

0/0
12.1.2016 11:53

J29a29r26o43s95l93a68v 17T45a45c54h42o51v33s93k56y 2312920184370

A stejna zivotni uroven - to se tyka toho rodice s vyssi urovni nebo toho s nizsi ?

0/0
12.1.2016 11:29

R15o69s23t62i69s20l68a80v 63C41a29h59a 6893367547291

to se tyka ditete, ne rodice, s nimz zije. Jak toho dosahnout, to je zahada.

0/0
12.1.2016 13:27

N88i48n17a 32P45o56k96o63r23n35á 1372915361309

Muzete uvest nejake podrobnosti k tomu pruzkumu o placeni vyzivneho? Velikost vzorku, jeho vyber, otazky... A ptala jste se jen na placeni vyzivneho otci, nebo proste tim rodicem, ktery nema dite v peci? Dekuji!

0/0
11.1.2016 19:40

R14o20s78t58i25s58l15a62v 72C84a35h87a 6533137257931

No jo, ale jestli ta rozhodnotu obycejnych soudu nesouvisela vazena pani s tou Vasi prapodivnou tabulkou, ktera bere v potaz pouze prijmy, nikoliv jiz to, jake ma clovek naklady (coz vicemene odpovida zivotni urovni).

0/0
11.1.2016 17:57

A52n25e77ž73k67a 81J 84Ř84e90h58o72ř59o48v43á 8816768

Né, že bych byla pro, aby tatíkové platili nekřesťanské výživné, ale opravdu si myslíte, že platící rodič musí bydlet v dvanáctipokojové vile a ládovat se kaviárem. A ze zbytku vypočítat výživné?

+1/0
11.1.2016 20:09

R53o43s36t19i80s41l20a95v 23C36a75h31a 6963577127921

Ne ze zbytku. Prave odpovidajici spotrebe. Dite se ma podilet na zivotni urovni. Ten zminovany pripad byl clovek, co hodne vydelaval, ale bydlel v panelaku. Je neligicke, aby bylo vyzivne takove, ze si dite muze pronajmou vilu.

0/0
11.1.2016 20:31

V29l82a22d24i62m61í32r 35H92r66u65b85ý 4557233384139

No jo. A proč jsou soudy tak zpozdilé? Proč nerespektují genderovou rovnost, při které je otec i matka stejně způsobilým rodičem. Pak by nebylo běžné, že dítě dostává ten s nižším výdělkem. (Mimochodem: výživné by se zdálo přijemci/-kyni nízké i v případě, že by tomu bylo výrazně naopak.)

0/0
11.1.2016 15:22
Foto

H57a43n20a 76V16l23k20o15v80á 9595414152624

Vaše logika je úchvatná - dítě by měl dostat do péče ten kdo více vydělává ? A proč? V "úplné" rodině povětšinou vydělává víc muž a žena se více stará o domácnost a o děti. Takže jen proto, že vy prostě té ženské nechcete dát ani korunu si vymůžete děti do péče bez ohledu na to, kdo se o ně více stará....

+3/0
11.1.2016 19:56

R87o43s55t78i22s29l59a69v 62C90a80h13a 6823867737531

Urcite nemuze byt pravidlem, ze o dite bude pecovat ten, kdo vydelava. Na druhou stranu, pokud jeden vydelava a druhy neni schopen uzivit ani sebe, tak tam by to melo byt jasne. I z vychovneho hlediska neni vhodne, aby dite videlo, ze se da zit z davek a alimentu.

+2/0
12.1.2016 9:14

R19o67s22t46i28s48l23a91v 26C41a16h72a 6173427127301

ta prvni veta mela koncit: ......vice

0/0
12.1.2016 13:27

V26l71a15d33i20m16í43r 92H78r42u94b52ý 4397723324359

N i c t a k o v é h o j s e m n e n a p s a l !! Autorka píše, že dítě dostává matka a p r o t o jsou u méně vydělávajícího rodiče. A já se ptám, přoč dítě (téměř vždy) dostává matka. Když přece víme, že je genderová rovnost! To byla podstata dotazu. (Mimochodem: Jak jste svou dceru vychovala, že ztratila lásku k otci? Že ve dvanácti nechtěla střídavou péči?)

Ještě jednu poznámku: Opravdu jste přesvědčena, že pořád ve významné většině rodin vydělává muž podstatně víc? Já dávno ne.

0/0
12.1.2016 15:33
Foto

H45a60n71a 91V28l68k43o48v29á 9635624802234

Pane Hrubý, ozval jste se, takže níže ještě shrnu VÁŠ příběh. Nejdříve ale odpovím na vaše invektivy a budu doufat, že mne nesmáznou za příspěvky mimo téma.

Nuže, svoji dceru jsem vychovala poměrně slušně, letos maturuje, tančí, plave, lyžuje, snowboardí...:-) U svého otce měla jako náplň volného času převážně luxování (mimochodem - dcera, kterou vyženil, o rok starší než moje loni neodmaturovala, zřejmě v důsledku přehnané "péče"). Od toho se asi odvíjel její postoj ke střídavé péči.

K dalšímu bodu - ano, jsem přesvědčena, že ve většině rodin vydělává muž podstatně víc. A s ohledem na to, že mezi rodinami se profesně pohybuji to považuji za fakt.

A k vašemu příběhu a nenávisti k výživnému - z toho, co jsem pochopila z vašich příspěvků - našel jste si milenku, manželka opustila se dvěma dětmi společný byt ( za socialismu služební, připadl vám). Našla si jiný byt v menším městě a děti byly hlášeny s ní, dostala je do péče. Děti vrcholově sportovaly, přes týden žily na sportovním internátu a i jinak je živil stát (znám z osobní zkušenosti). K vám se občas přišly "dojíst" (vaše slova), bydlel jste v Praze, v jejich původním domově.

Dodnes vás nesnesitelně mrzí, že jste na ně platil výživné.

Něco jsem zapomněla?

Jinak právě odcházím pracovat, takže na vás budu moci reagovat až kolem 20h.

Zdravím a přeji hezké odpoledne.

0/0
12.1.2016 15:46

V86l62a30d88i60m85í21r 80H50r43u12b34ý 4287673854539

Mýlíte se. I ženy si dovedou najít milence. Nebyl jsem to já, kdo způsobil rozvod.

Mimochoded: To, že jsem si našel milenku není vaše "pochopení". To je Vaše fabulace, vyplývající z přesvědčení, že každý chlap je darebák. Není, paní Vlková, není.

Máte pravdu - holky bydlely na intru zdarma, kalorné prakticky stačilo na život. Myslíte, že z výživného bylo z toho důvodu něco ušetřeno? Nemyslete. (Tak intenzivně myslela matka na děti.)

Já mám své děti rád a nikdy jsem ani slovem nelitoval peněz, které byly a jsou využity v jejich prospěch (tehdy, jako dnes). To jste nemohla z mé staré zpovědi vyčíst (opět jen vymyslet díky své zakyslosti).

Podrobně jsem odpověděl před chvílí (15:48, psali jsme své příspěvky současně).

A jen úplně na okraj: s bývalkou se u dětí či vnuků celkem pravidelně setkáváme - v pohodě.

0/0
12.1.2016 16:01

V70l62a52d18i79m36í55r 69H19r11u57b38ý 4667133564539

Vy mě znáte, paní Vlková? Že mně tak bezostyšně urážíte! Nic Vás neopravňuje k tomu, abyste kvůli Vaší špatné zkušenosti urážela ostatní!

Na své dvě dcery jsem platil soudem určených 1200 Kčs (dnes hodnota 12 ÷ 13 tisíc), bez jakýchkoliv námitek. (Pro úplnost poznamenám, že jsem před rozhodnutím soudu platil 1100, tudíž dobrovolně prakticky to, co později stanovil soud.) Kromě toho jsem platil dětem tramvajenku (2x 35 Kčs, dnes tedy sedm stovek), dával jim kapesné, platil letní pionýrský tábor a polovinu sportovního soustředění. Dárky jsou dárky, ty se dávají z lásky a ne proto, aby se kamkoliv zakalkulovaly.

Dětí jsem se zeptal, s kým by raději žily. Po nádherné odpovědi "Tati, s oběma" jsem se podřídil i tehdy obvyklému názoru sociálky a soudu, že děti mají být u matky.

Nevím, co považujete za péči o děti. Pravda, kuchyně a pračka byly záležitostí ženy. Zbytek (a já se domnívám, že vlastně důležitější), byl na mně.

Závěr: To, že se mnou (kýmkoliv) nesouhlasíte neznamená, že mě (kohokoliv) máte sprostě napadat.

0/0
12.1.2016 15:48
Foto

H62a79n90a 79V74l62k77o85v21á 9545944262684

A je to opět tady, pane Hrubý :-) Vy zaútočíte, napíšete elaborát a závěrem se politujete, že vás někdo napadá. Nikoli, Vladimíre. Já jsem pouze reagovala v rámci svých zkušeností s vámi. To, že vaše bývalá manželka údajně měla milence jste dnes vyslovil poprvé. Dříve jste to popisoval slovy "já měl nový vztah, který trvá dodnes a ... bla bla bla , ideální."

K vašim nejnovějším invektivám vůči mně - nepovažuji všechny muže za darebáky. Naopak, ve svém okolí vnímám spousty mužů, kteří se skvěle starají o své rodiny a ke svým ženám se chovají galantně. Bohužel pro mne, všichni tito muži své rodiny již mají.

Co se týká "mých" mužů - nemám pocit, že muž o němž dnes byla řeč je darebák. Pouze podpantoflák. A kdybych chtěla, žili bychom ve trojici asi dodnes. A jeho nynější manželka by se na východním Slovensku mohla vzteknout, že se ne a ne na ten západ dostat. Kdybych ho totiž neposlala pryč, neodešel by nikdy. Svým způsobem slaboch. A to se projevuje i v jednání o výživném či střídavé péči - ta byla nabídnuta skutečně ve chvíli, kdy si spočítali (spočítala), že kdyby moje dcera u nich celé dny luxovala, přišlo by je to levněji než mi dávat 4000,- měsíčně. U mne dcera chodila do kroužků, jezdila na hory, k moři....(jo, to jsem zapomněla - stepuje)Za moje,ale i ty směšné 4000,- se zdály moc.

Ve srovnání s mým druhým mužem je toto ale slušný člověk. Můj druhý muž vyznával heslo "nikdo ti nedá víc, než já ti mohu slíbit".

Takže to, že se o své dcery starám sama a mají tolik co jim můžu dát považuji za realitu, ze zkušenosti svých kamarádek vím, že vztahy s muži po čtyřicítce jsou vždy nějakým způsobem komplikované a tak se do nějakých dlouhodobějších radši nepouštím a budu ráda, když mne ve svém dědečkovském věku konečně necháte žít jako samoživitelku a odpustíte si přídomek "parazit". Tak to tedy skutečně není.

0/0
12.1.2016 20:28

M67i98l11o57s94l57a11v 19K71a42n60t16o59r78e58k 1389817241469

Za bolševika se přihlíželo na to, aby oba rodiče přispívali na dítě v rámci jeho objektivních potřeb. Dnes, já budu vydělávat třeba 1 mio čistá ruka měsíčně, žena se bude poflakovat doma, prakticky na vše si může někoho sjednat, tedy i na sex a já se s ní rozvedu. Ona pak prohlásí, že naše děti mají právo se podílet na mé životní úrovni, ač před tím jsem jim 2x do roka nekupoval drahý mobil, 1x do roka jsem jim neobnovoval tablet, nekupoval předražené značkové oblečení v nezřízené výši atd. Navíc pokud dojde k rozvodu, tak výdaje stoupnou oběma. Chlap si obvykle musí zařídit novou domácnost a postarat se o práce, které mu zařizovala jeho bejvalka atd. Náš právní řád obvykle nenařizuje, aby bejvalka se měla jako za "vdana" (třeba na rozdíl od Švajcu). Tedy po rozvodu ji není povinen živit, což v případě pokud výživně činí 50 tis. měsíčně a výše (jsou i řádově i více jak 100 tis. výživné) ji živí, protože na tu částku řada úplných rodin ani ve snu nedosáhne. Pokud děti žijí v nadměrném blahobytu, co z nich pak vyroste. Znám jednoho, co si vydělává 2 - 5 mega ročně (není rozvedený). Jeho kluk po něm chtěl, aby mu koupil golfové fusekle za 900,- Kč pár, on mu odpověděl, máš kapesné, tak se je kup za něj, nebo si běž na brigádu a vydělej si na ně. Toliko zatím sice jednostranný ale objektivní postřeh nerozvedeného.

+3/−1
11.1.2016 11:26



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.